Skuteczność zajęć rewalidacyjnych - Rewalidacja oznacza przywrócenie dziecku pełnej sprawności na polu intelektualnym, społecznym, fizycznym. Najczęściej dotyczy ona dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Jakiś czas temu pojawiło się pytanie czy zajęcia rewalidacyjne są skuteczne. Odpowiedź udzielili w większości rodzice i opiekunowie niepełnosprawnych dzieci. Zaznaczają, że choć pomagają one usprawnić stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego, alenależy się nastawić na to, że dziecko nadal pozostanie upośledzone umysłowo. Nie można jednak zupełnie przekreślać rewalidacji. Poprzez prowadzone w jej ramach, przywrócone zostają dziecku funkcje pozwalające do uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym oraz przygotowanie go do pracy dającej możliwość do zdobycia środków i utrzymania się materialnego w przyszłym pełnoletnim życiu. Zajęcia rewalidacyjne mają na celu koncentrację na możliwościach i zdolnościach dziecka niepełnosprawnego. Nauczyciele pracują nad umocnieniem tych cech i predyspozycji dziecka, które są rozwinięte u niego najbardziej, jak i rozwijania i korygowania tych zaburzonych. Zajęcia rewalidacyjne mogą być przeprowadzane w grupach jak i indywidualnie, przy czym ta indywidualna wspiera proces mechanizm nauczania specjalnego. Wiele zajęć prowadzonych jest także w szkole z czego najpopularniejsze są bloki reedukacyjne, ogólnorozwojowe, podnoszące sprawność manualną, terapia logopedyczna, socjoterapia.